lagu untuk mu

Read more...

try raed tihs

fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too. Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe out of 100 can.

i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mni d deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt!

Read more...

cara-cara menjawab telepon

Sebenarnye cara menjawab telefon yang kite amalkan adalah salah...dan kebanyakannye sama.. Terfikirkah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul?

Jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannya, tak la korang boring sangat kalu jadi operator! :P

1- Soalan: Haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: Maaf. sini bukan balai polis.

2- Soalan: Haloo, siapa disana?
Jawapan: Ntah. saya kat sini, mane le saya tau sape kat sane..

3- Soalan: Haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: Nak cakap cakap je ler. Buat ape tanye saya.

4- Soalan: Haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: Maap cik, nombor tak boleh disambung, ¿¿hanye boleh dicampur.

5- Soalan: Haloo, mak ade rumah?
Jawapan: Mak takde rumah. Bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6- Soalan: Haloo timah, buat ape tu?
Jawapan: Kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7- Soalan: Boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: Maaf. Nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye¿.¿¿.¿¿.¿¿ Time kacih.

8- Soalan: Haloo, tolong panggilkan samad. Saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: Sila panggil sendiri. Saya sibuk. Maaf

9- Soalan: Halloo......
Jawapan: Haloo. Pusat sakit mental disini. Anda ingin mendaftar?

10- Soalan: Haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: Maap. Ini bukan kaunter pertanyaan.

11- Soalan: Haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: Sila dail sekali lagi. Kalau saya masih menjawab betul le tu.

12- Soalan: Assalammualaiku¿m.¿¿.¿¿.¿¿
Jawapan: Waalaikummussal¿am.¿¿. ¿¿(¿¿tupp!¿¿.¿¿. ¿¿terus letak tepon. salam kite wajib jawab)


Renung-renungkan dan selamat beramal!heheh :P

Read more...

jom bersenam!!!

Hanya amik masa 7 minit untuk buat
senaman ringan ini..ikut la arahan ni betul2...


ni ala taichi sikit la...
sebagai intro dan warming up..


tiru la macam ni...
untuk melegakan bahu dan leher..


wa..wa.. aaa


gerak kekanan kemudian ke kiri..


gerak ke kiri kemudian ke kanan


ikut je ler... jangan terpusing kepala udah la..


tepuk kuat kuat kat dahi..
ni untuk hilang mengantuk..


dah tu buat gerakan tangan dan badan...
buat macam happy aje..


kemudian goyang2 kaki dan badan sikit...
buat macam takde masaalah...


buat secara aggresive pula...
jangan peduli apa orang lain kata..


hilangkan semua stress..


pusingkan kepala...


tengok muka kat cermin
sambil goyang2.. lawa tak...


akhir sekali
buat joget kucing...

SELAMAT MENCUBA.... =)

Read more...

akU DAPat Award!!!


aku dapat award dari kucheng hitam...........huhu..gumbira nya...
thank la kucheng..nti sy belanja mkn sardin dalam tin ek.hehe2

detail2 pemberi award ni..................jeng2

-suka bau wangi, harum , 'harum' pun ok la
- pown join umplife gak
-kuchenghitam is nicknamenya dalam skype, oovoo, umplife, umpianz
-ska sgt mengarang(bila nak letak watak sy lam novel awk 2??hehe)
-anak jati kedah ni...bahaya ni..
-ada dekat 15 tahi lalat kat muka dia saja, ase jeragat je byk..hahaha
MySpace
-sa'orang yang baek(gan aku je k)hehe2
MySpace
-ska makan laksa kedah
-kurus2 + comel
MySpace
-mengharapkan yang terbaik utk dirinya dan keluarganya
MySpace


10 perkara tentang aku lak.......

1.ska keta n motor gak(nak pakai neo cps n yamaha r6)huhu
MySpace
2.join umplife gak tp xpost pun.hahah2
3.minat bisness(tp xberjaya ag)insyaallah
MySpace
4.anak kelahiran negeri cek siti wan kembang
MySpace
5.student UMP
MySpace
6.nak berjaya lam idup(so kena la stadiMySpace)
7.suka dengar music(layan je lagu pe pun)MySpace
8.suka try something yang mencabarMySpace
9.suka photographyMySpace(nak sony pye camera)huhu
10.saya sayang mak sy...heheMySpace

10 owg terpilih utk dapat award ni
1.awek ku.hehe2
2.din(bdak mrempat blik aku)
3.mashi_amie
4.kucheng hitam(aku bg award blik kt dia)
5.chek wan
6.sapa2
7.rasa
8.dia
9.kwan
10.aku
hehehehehe...
adios!!!!!!!!

Read more...

kata-kata indah untuk diri kita bersama

"1) Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun
hanya sekadar senyuman.

2) Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar di
lautan telah ramai kapal karam didalamnya.. andai muatan kita adalah
iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di
lautan hidup ini.

3) Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam
kenangan.

4) Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu telalu
penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi
mainan orang.

5) Hati yg terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali
kepada bentuk asalnya.

6) Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada
kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu.

7) Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan
keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa ia
akan pecah.

8) Kegagalan dalam kemuliaan lebih baik daripada kejayaan dalam
kehinaan. Memberi sedikit dengan ikhlas pula lebih mulia dari memberi dengan
banyak tapi diiringi dengan riak.

9) Tidak ada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau dan tidak ada
insan yang berdosa yang tidak mempunyai masa depan.

10) Kata-kata yang lembut dapat melembutkan hati yang lebih keras dari
batu.Tetapi kata-kata yang kasar dapat mengasarkan hati yang lunak seperti
sutera.

11) Lidah yang panjangnya tiga inci boleh membunuh manusia yang
tingginya enam kaki.

12) Agama tidak pernah mengecewakan manusia. Tetapi manusia yang selalu
mengecewakan agama.

13) Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal
mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan
hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya.

14) Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam di atas batu yang hitam di
malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat.

15) Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan.
Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan.
Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan
kebahagiaan.

16) Seseorang yang bijak melahirkan kata-kata selalunya disanjung
sehingga ia mula bercakap kosong

17) Harta akan habis digunakan tanpa ilmu tetapi sebaliknya ilmu akan
berkembang jika ianya digunakan.

18) Kekayaan bukanlah satu dosa dan kecantikan bukanlah satu kesalahan.
Oleh itu jika anda memiliki kedua-duanya janganlah anda lupa pada Yang Maha
Berkuasa.

19) Sahabat yang tidak jujur ibarat dapur yang berhampiran. Jikalau pun
kamu tidak terkena jelaganya sudah pasti akan terkena asapnya.

20) Mengapa manusia gemar mencetuskan pertelingkahan sedangkan manusia
itu sendiri dilahirkan dari sebuah kemesraan.

21) Kita sentiasa muda untuk melakukan dosa tetapi tidak pernah tua
untuk bertaubat.

22) Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan
rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan.

23) Setiap mata yang tertutup belum bererti ia tidur. Setiap mata
terbuka belum bererti ia melihat.

24) Jadikan dirimu bagai pohon yang rendang di mana insan dapat
berteduh.
Jangan seperti pohon kering tempat sang pungguk melepas rindu dan hanya
layak dibuat kayu api.

25) Menulis sepuluh jilid buku mengenai falsafah lebih mudah daripada
melaksanakan sepotong pesanan.

26) Jangan menghina barang yang kecil kerana jarum yang kecil itu
kadang-kadang menumpahkan darah.

27) Kegembiraan ibarat semburan pewangi, pabila kita memakainya semua
akan dapat merasa keharumannya. Oleh itu berikanlah walau secebis
kegembiraan yang anda miliki itu kepada teman anda.

28) Esok pasti ada tetapi esok belum pasti untuk kita. Beringat-ingatlah
untuk menghadapi esok yang pastikan mendatang.

29) Reaksi emosi jangan dituruti kerana implikasinya tidak seperti yang
diimaginasi .

30) Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang
setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong
impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah.

31) Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca
kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana
tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana
berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana
beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana
bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana
beribadat itu adalah
ibu dari segala ketenangan jiwa.

32) Penglihatan itu sebagai panah iblis yang berbisa, maka siapa yang
mengelakkannya kerana takut padaKu, maka Aku akan menggantikannya dengan
iman yang dirasakan manisnya dalam hati...

33) "Wanita yang cantik tanpa peribadi yang mulia, umpama kaca mata yang
bersinar-bersinar, tetapi tidak melihat apa-apa"

34) "Kekecewaan mengajar kita erti kehidupan. Teruskan perjuangan kita
walaupun terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup"

35) Tanda Orang Bijaksana Ialah Hatinya Selalu Berniat Suci; Lidahnya
Selalu Basah Dengan Zikrullah; Matanya Menangis Kerana Penyesalan
(Terhadap Dosa);

Sabar Terhadap Perkara Yang Dihadapi Dan Mengutamakan Akhirat Berbanding
Dunia.

36) Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam. Jika
kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa. Jika kebaikan
dibalas kejahatan,

itu adalah zalim. Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia
dan terpuji."

37) "Hidup umpama aiskrim. Nikmatilah ia sebelum cair"

38) "Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna utk menjelaskan
perasaan. Manusia boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa. Tapi
kata-kata bukan bukti unggulnya perasaan"

39) "Hidup tidak boleh berpandukan perasaan hati yg kadangkala boleh
menjahanamkan diri sendiri. Perkara utama harus kita fikirkan ialah
menerima sesuatu atau membuat sesuatu dgn baik berlandaskan kenyataan"

40) "Hidup adalah gabungan antara bahagia dan derita. Ia adalah menguji
keteguhan iman seseorang. Malangnya bagi mereka yg hanya mengikut
kehendak hati tidak sanggup menerima penderitaan.

41) Hadiah Terbaik :
Kepada kawan - Kesetiaan
Kepada musuh - Kemaafan
Kepada ketua - Khidmat
Kepada yang muda - Contoh terbaik
Kepada yang tua - Hargai budi mereka dan kesetiaan.
Kepada pasangan - Cinta dan ketaatan
Kepada manusia - Kebebasan

42) "Berfikir secara rasional tanpa dipengaruhi oleh naluri atau emosi
merupakan satu cara menyelesaikan masalah yg paling berkesan"

43) "Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup
seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."

44) "Dunia ini ibarat pentas. Kita adalah pelakonnya. Maka
berlumba-lumbalah beramal supaya hidup bahagia di dunia dan akhirat"

45) "Akal itu menteri yang menasihati, Hati itu ialah raja yang
menentukan,

Harta itu satu tamu yang akan berangkat, kesenangan itu satu masa yang
ditinggalkan".

46) "Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan
orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg
telah dicari"

47) "Cakap sahabat yg jujur lebih besar harganya daripada harta benda yg
diwarisi dari nenek moyang"

48) "Ingatlah, sabar itu iman, duit bukan kawan, dunia hanya pinjaman
dan mati tak ber teman.."

49) "Lidahmu adalah bentengmu, jika e***** menjaganya maka ia akan
menjagamu, dan jika e***** membiarkannya maka ia tidak akan
mempedulikanmu"


50) "Orang yg paling berkuasa adalah orang yg dapat menguasai dirinya
sendiri"

51) "Seseorang menganggap sekatan sebagai batu penghalang, Sedangkan
orang lain menganggapnya sebagai batu lonjatan."

52) "Kalau kita melakukan semua yang kita upaya lakukan, sesungguhnya
kita akan terkejut dengan hasilnya."

53) "Kita selalu lupa atau jarang ingat apa yang kita miliki, tetapi
kita sering kali ingat apa yang ora ng lain ada."

54) "Apa yang diperolehi dalam hidup ini, adalah sepenuhnya daripada apa
yang kita berikan padanya."

55) "Fikirkan hal-hal yang paling hebat, Dan e***** akan menjadi
terhebat. Tetapkan akal pada hal tertinggi, Dan e***** akan mencapai yang
tertinggi."


56) "Dunia ini tiada jaminan melainkan satu peluang."

57) "Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang
berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai
peluang.
Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula
ke pada Ilahi."

58) "Rahsia kejayaan hidup adalah persediaan manusia untuk menyambut
kesempatan yang menjelma."

59) "Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang
dari semangat yang tidak pernah mengalah."

60) "Mengetahui perkara yang betul tidak memadai dan bermakna jika tidak
melakukan perkara yang betul."

61) "Kecemerlangan adalah hasil daripada sikap yang ingin sentiasa
melakukan yang terbaik."

62) "Jadikan sebagai aturan hidup untuk melakukan yang terbaik dalam apa
jua yang dilakukan, pasti akan menghasil kecemerlangan

Read more...

BI!!!!

aloh,cbuk tol la assignment bi ni.dah la ku mlas nk menulis.xpasal kena tulis banyak benda lak.susah-susah je.malas pun ada.tapi nak wat camner dah nama pun kerja kan kena la wat jugak wlaupuan tak pandai.bukan pe,bi aku dah kureng sikit nak tulis molek cam zaman sekolah dulu.ok la.belajar gak cara-cara nak wat karangan yang terbaik.aduh.penat tol la.BI ooo BI..malas2.ermmm.slide show untuk islamic xbuat ag.aduh..dekat2 nak blik raya ni la banyak kije kena wat.dah la pah raya ni ada test material lak.pening giler kepala aku ni.someone please help me!!!!!!!!!!!(macam r ada owg nak tolong aku,huhu)

Read more...

money-money

nak duit..............
income xmsuk ag...

Read more...

ponteng kelas ag!!

alamak!hari ni aku terponteng kelas lagi la.teruk r camni.aku bukan nk ponteng tapi dah bangun lewat so tak kan nk pergi nanti tak pasal-pasal di halaunya aku balik gak.tak ke malu nya aku nanti.hari tu dah la kena sound pun kat dia.teruk la gini klu minggu depan pun xpergi gak..padahal hari ni ada 2 kelas je.dah 1 xpergi so yang kedua pun dah jadi malas lor.sepatutnya hantar assignment tadi so pahni la aku kena g bilik dia hantar assignment tu.last2 kena marah gak aku teruk r camni.tak nak lor salu je kena mrah dengan lecturer aku je.dah la bukan orang melayu,orang sudan lor.he2.tak pe lah.jap2 ag pergi hantar la,sambil nak pergi beli buku gak.dah la mahal duit xde.huhu.tapi nak wat macamane kena beli gak.

Read more...


STOP SMOKING!!!!!!!!!!!katakn tak nak pada rokok..apa ada pada rokok ni????racun je semua ni.aku tak paham la knp ada lagi orang yang hisap rokok ni padahal diorang dah taw yang rokok ni asap neraka semata2.banyak la kesan-kesan dari hisap rokok ni.korang semua dah taw.xperlu la aku xeplain ag kt cni kn.

Read more...

neo cps...

1
neo cps..bestnya klu dpat pakai keta ni.faberet aku ni.enjin power beb.1.6 cps!!!klu la sem depan dah bleh beli kn best.he2.mintak2 la de rezeki nk pakai sem depan ni.klu la dapat keta ni mmg tiap2 mggu aku blik rumah la.aku berdoa la kt tuhan agar dapat la sem depan.he2

Read more...

benci nya aku!!!

btl2 benci la kt budak 2.setiap kali aku npk dia rsa bodo sgt2.ntah la.mmg aku xnk tgk tp dah salu terserempak kn susah la nk elak dri npk ea.ikut kn ati mmg aku xnk dah jmpa lnsg dia.aku xbenci kt dia tp benci gan pe dia wat kt aku.benci gan perangai ea.klu dia blh benci gan perangai aku xkn aku xleh benci gan perangai ea.klu korg kena korg taw la cmner prasaan aku skg ni. jgn la wat gni,ckp la btl2 xmo dah.snang.ni x wat bodo je gan aku.pning aku pk nape sbb ea.last2 bru la aku dpt taw knp ea cm2.ermm.pas aku taw lagi la aku skit ati gan dia.yela.aku rsa e2 la alasan pling terbaik la ea ade.bgus la utk dia.arap ea hepi la.klu ikut kn ati xmo je dop cni doh.serabut etep gan dia gan budak2 len ag.bengong je dop cni.bek aku blik dop rumah ag best.tapi aku hrap la someday ea kn rsa pe aku rsa skg.bru la ea taw cmner truk nya owg wat g2 kt kita.ok fine.aku arap gak ea puas ati la gan pe ea wat kta aku ni.fuh!!luahan perasaan aku skg ni dah lepas.dah luah pe aku xpuas ati.kongsi2 gan korg smua.so aku xmo la korg terkena cm aku.so jauh2 la dri berkwn bwk sgt gan owg ni.nti mkan dri sndri.adios

Read more...

nothing..

aku pun xtaw la nk celoteh sal pe ag..sehari dua ni aku xde mood la skit nk menaip ni..de problem byk lor..gpun kt U ni byk la kije.hu2..aku pun letih gak tp dah nama pun bljr kn?kn la belajar..erm..moody tol la.

Read more...

BeBAs!!!

dah lepas semua test rni...huhu2..dah boleh la nk enjoy pun jap b4 test 2 tiba.hepi pun hepi gak tp dalam hepi ni aku sedey sbnr nya.hu2..test td aku xdpt nk wat la.ntah pe aku jawab aku pun xtaw betul ke salah.skit lor...huhu2..susah la soalan ea.aku xpaham mende ea nk.statistic etep.aku kureng gler lor..ni haaa tgk soalan ea..ok x??korg len la mmg len jwb kn??huhuhu.aku pun malas dah nk bebel ag..susah2

Read more...

mechanic dah lepas!!!

alhamdulillah......dah lepas test mechanic..blh lab buat tp aku xtaw la gak btl or salah.bmbg gak yang kira 2.aku bmbg salah kira Area je..klu salah yang 2 mmg salah semua la.so utk mendapatkn kepastian aku pun intai la kawan aku kt sebelah...bkn nk tiru!!tp nk check jawapan sama ke x.dpt la tgk 1 soalan.upa2 jwapan aku gan dia BERBEDA...tp aku mlas r nk tukar.dah xde msa n xtaw jln kira ea cmner..so aku buat la yang aku nya je..so skg ni kn la bertawakal je..kita dah usaha skg bertawakal je la..jgn pk sgt lor.so kepada kwan2 semua aku harap korang semua xmcm aku la.aku harap korang semua dah yakin gan jawapan korang 2.

Read more...

Test2

aduh...mlm ni de test ag.stadi pun g2 jah.ntah la xde mood sgt lor nk stadi.mybr sbb tenaga dah kureng kot.hehe2.dah bpe mlm aku xtdo.smlm pun aku xtdo,xleh tdo la xtaw la knp.aku nk tdo tp xleh.hu2.stadi pun x smlm.mtk2 ptg ni smpt la stadi n mlm ni aku blh la wat yg ter bek.xmo doh jd cm dlu ag.klu open book kn best.he2.insyaallah leh wat.bkn pe,aku bab2 kira mengira ni kureng skit,gpun t khamis ni de test mate lak,klas ea pun aku dah ponteng 2 kli.truk tol aku ni.tp xpe.aku ponteng sbb aku blk umah r2.ermm.doalah aku leh wat mlm ni.

Read more...

BeStnYa meLepAk Tadi!!!


fuh!!best giler lepak gan kwan2 kt cafe td.huahua je..ketawa bersama2..haha.pah2 mkn kerang lak.banyak lak beli 2.tp xpe Din ade untuk abis kn semua 2.hahaha.dia suka giler makan kerang gan kulit2 kerang dia nk abis kn.nasib bek la aku smpt tampar dia..he2..bkn pe,dia klu mkn gak xsedar diri.semua nk.pah2 klu aku cakap xsedap dia cakap sedap.walhal memang xsedap pun.saje la nk mkn semua.he2.jahat nya aku perli Din.he2.(Din jgn mrh aku ek,gurau je..he2)lepak pun stadi jgn lupa..sok aku de test.aduh!!!!pening2..mggu ni byk gler test.nsib bek la test mlm sok tp aku xstadi ag..huhuhu..jap2 ag kn stadi la ni.xkn nk men2 ag.test ni PENTING.klu dpat lebey kureng,makna nya teruk la aku...mtk2 la dapat stadi dengan tenang n dapat wat molek test sok.huhu

Read more...

ramadhan telah tiba...

alhamdulillah..syukur pada tuhan tahun ni aku dapat lagi menyambut ramadhan al mubarak ni.Tuhan masih lagi bagi peluang kat aku untuk berpuasa dan mendapatkan rahmat bulan pose tahun ni.hari dah masuk hari kedua berpuasa.ok je.no problem.puasa je.tapi kena la igt jangan pose mkn minum je.semua pun kena la pose.mata,telinga.hati, dan yang berkaitan dengan nya.phm2 la ek.jangan la bulan2 pose ni nk ngata kt owg lak.xde lak pahala pose korg t.terawih lak jangan lupa nk pergi.bila lagi nk wat amal ni.bulan keberkatan untuk kta.wat msa skg ni terawih aku xprnh miss ag,mtk2 la len lgi pun cmni.sokmo2 pergi.he2.pose kt UMP???ok la.blh tahan la.tapi aku nak pose kat umah.huhu.best.ptg2 pergi pasar ramadhan kt umah aku gan kawan2.pg beli makanan skit je,jalan2 yg byk.mti la nk tggu bkk pose kn.he2.klah aku harap korg2 semua ni jgn la tggl pose ek.hahaha

Read more...

salam semua

hye,sorry dah lama tak buat karangan kt blog aku ni.bkn pe,aku bab2 nk wat mengarang ni kureng la xsikit.xmcm korang skali menaip penuh 1 page.aku?xde idea la.he2.bkn pe aku cm xtaw la cter sal pe gpun dlu blog aku ni byk ngarut je.sbbnya??utk projek BI.ha2,sbb 2 byk yg ngarut je sal kn lpas la BI aku utk sem lpas..skg ni bru la blh nk aktif skit.blh la nk cter2 kt cni.cter je ek bkn nk ngata kt owg len.xbek 2.nti xpasal2 gaduh lak.nk mampus?kta idup ni nk cri member bkn nk cri musuh.klu musuh xaman la ko idup.so jgn la wat musuh...wat la member rmai2..tp member pun xleh nk di arapkn dah skg ni.btl x ckp aku?ase2 korg la..klah mlas dah aku nk menaip ni.nti de msa aku taip byk2 ag k.papai

Read more...

he Holy Prophet (SAW) Said:
1) Four things that make your body sick:-
a)Excessive talking
b)Excessive sleeping
c)Excessive eating and
d)Excessive meeting/outing with people

2) Four things that destroys the body:-
a)Worrying
b)Sorrow (Sadness/Grief)
c)Hunger
d)Sleeping late at night

3) Four things that make the face looking dull and haggard:-
a)Lying
b)Being disrespectful/ impudent (knowingly)
c) Baseless arguements
d)Excessive immorality (committing sins without fear)

4) Four things that make the face glow and shine:-
a) Piety
b) Loyalty
c) Generosity and kindness
d)Helpful to others without being asked

5) Four things make the Rizqi (Sustenance) stop:-
a) Sleeping till late in the morning (from Fajr to sunrise)
b) Not Performing Fardhu or Irregular in Prayers
c) Laziness/Idleness
d) Treachery/Dishonest y

6) Four things that bring/increase the Rizqi:-
a) Staying up in the night in prayers
b) Excessive Repentance
c) Regular Charity
d) Zikr (Remembrance of Allah)

The Holy Prophet (SAW), also said to communicate to others even if it is just One Verse (Ayaah), for this one verse will stand out on the Day of Judgment for intercession. Allah Hu Alam. The Holy Prophet (SAW) said,
" Stop doing everything during the Azaan, even if you are reading the Quran.
The person who talks during the Azaan will not be able to say the Kalimah Shahada on his/her death bed".
............ so be careful, do not to make this mistake!!!
**READ THIS DOA FOR BETTER LIFE**
Allahumma- inni- ala- Zikr-ika -wa Shuk-rika wa husni-Ibaadatik. ...Ameen.

A very powerful DOA has been sent to you.
Imagine 1000 persons read it
just because of you.Jazakallah.
ONLY you will seek goodness from
Allah SWT.

Read more...

final exam!!

what???it final exam??so soon...jz around the corner...argh!!!!not enough preparation yet...what will i answer in exam.hope i can do it right this time

Read more...





Nice and Simple Design Of Yamaha RX-Z 1987(1st Model)

I like the design of this bike. Very simple and nice. What do you think? This decals is also the same decals used in Remp-IT movie.
The RX-Z in the movie is the RX-Z owned by Wazi Abdul Hamid who were cameo in ending part of the movie. The bike is later given to Madi for him to race with Spark.
This design is actually the design from the 1st model of RX-Z (it is also named 2UX). Even though the design is already 21 years old, it is still fresh and usable.

1987 RX-Z decals in Remp-IT

The RX-Z is now been replaced by the new 5PV2 (Catalyzer version)

Read more...

Wake up for Fajr Salaah

A man woke up early in order to Pray the Fajr Prayer in the masjid.

He got dressed, made his ablution and was on his way to the masjid.

On his way to the masjid, the man fell and his clothes got dirty.


He got up, brushed himself off, and headed home. At home,

He changed His Clothes, made his ablution, and was, again,

on his way to the masjid.


On his way to the masjid, He Fell again and at the Same Spot!

He, again, got up, brushed himself off and headed home.

At home he, once again, Changed His Clothes,

made his ablution and was on his way to the masjid.


On his way to the masjid, He Met a Man Holding a Lamp.

He asked the man of his identity and the man replied 'I Saw You Fall Twice

on your way to the masjid,

So I Brought a Lamp so I can Light Your Way.'

The first man thanked him profusively and the

two where on their way to the masjid.



Once at the masjid, the first man asked the man with

the lamp to come in and pray Fajr with him.

The second man refused.

The first man asked him a couple more times and,

again, the answer was the same.

The first man asked him why he did not wish to come in and pray.

He man replied

I am Shetaan(devil/ evil)


The man was shocked at this reply.

Shetan went on to explain,

'I saw you on your way to the masjid

and it was I who made you fall. When you went home,

cleaned yourself and went back on your way to the masjid,

Allah forgave all of your sins.

I made you fall a second time, and even that

did not encourage you to stay home,

but rather, you went back on your way to the masjid.



Because of that, Allah forgave all the sins

of the people of your household .

I was AFRAID if i made you fall one more time,

then Allah will forgive the sins of the people of your village,

so I made sure that you reached the masjid safely..'

So do not let Shetan benefit from his actions.

Do not put off a good that you intended to do as

you never know how much reward

you might receive from the hardships you encounter

while trying to achieve that good.


Read more...

tanda-tanda si dia mencintai kamu

1. Org yg m'cintai kmu x prnh m'berikan alasan knpa dia m'cintai kmu yg dia tahu di matanya hanya ada kamu satu2nya.

2. Klu kmu sdah m'miliki kekasih dia tak peduli,yg pnting bg dia kmu bahagia dan kmu tetap impiannya.

3. Org yg m'cintai kmu slalu m'nerima kmu seadanya,dimatanya kmu slalu yg pling cantik walaupun mgkin kmu merasa berat badan kmu sdah b'lebihan atau kmu rasa gemuk.

4. Org yg m'cintai kmu slalu ingin tahu tntang apa saja yg kmu lalui spanjang hari ini,dia ingin tahu kegiatan kmu.

5. Org yg m'cintai kmu akan m'girimkn sms seperti "slmt pagi","slmt hari minggu","selamat malam" walaupun kmu tidak membalasnya.

6. Klu di hari ulang tahunmu,kmu tidak m'gundangnya setidaknya dia akan menelefon utk m'gucapkan selamat atau mengirim pesan.

7. Org yg m'cintai kmu akn slalu m'gingati stiap hari yg dia lalui b'sama kmu,bahkan mgkin hari yg kmu sndiri sdah lupa stiap detiknya krna saat itu adlah s'suatu yg b'harga buatnya.

8. Org yg m'cintai kmu slalu m'gingati stiap kata2 yg kmu ucapkan bahkan mgkin kata2 yg kmu sndiri lupa prnah m'gatakannya.

9. Org yg m'cintai kmu akan blajar m'yukai lagu-lagu kesukaanmu,bahkan mgkin m'minjam CD/cassette kmu,krna dia ingin tahu apa kesukaanmu,kesukaanmu kesukaannya juga.

10. Klu terakhir kali kmu b'temu kmu sdng sakit mgkin flu,pening,atau sakit gigi,b'brpa hari kemudian dia akan m'girim sms dan menanyakan keadaanmu krna dia risau akan kamu.

11. Klu kmu beritahu pdnya kmu akan m'hadapi ujian dia akn menanyakan bila ujian itu, dan saat harinya tiba dia akan m'girimkan sms "good luck" untuk m'berikan semangat pd kmu.

12. Org yg m'cintai kmu akn m'berikan suatu barang miliknya yg mgkin buat kmu itu adlh ssuatu yg biasa,ttapi itu adlh suatu barang yg istimewa buat dia.

13. Org yg m'cintai kmu akn t'diam s'saat saat sdng b'bicara ditelefon dngn kmu,s'hingga kmu m'jadi bingung,saat itu dia merasa sgt gugup krna kmu tlah m'goncang dunianya.

14. Org yg m'cintai kmu slalu ingin berada dekat dgnmu dan ingin m'habiskan hari2nya b'sama mu.

15. Jika kmu kena b'pindah ke tmpt lain,dia akan m'berikan nasihat spya kmu sntiasa b'waspada dgn keadaan sekeliling yg mgkn akan m'bawa pengaruh buruk bagimu.

16. Org yg m'cintai kmu b'tindak lbih sprti saudara drpd seperti seorg kekasih.

17. Org yg m'cintai kmu sering m'lakukan hal-hal yg pelik sprti menelefonmu 100 kali dlm sehari,atau m'bangunkanmu ditengah malam utk m'girim sms atau menelefonmu krna saat itu dia sdg memikirkanmu.

18. Ketika org yg m'cintai kmu sdg m'rindukanmu dan m'lakukan hal2 yg m'buat kmu merasa rimas atau gila dan kmu m'beritahunya tindakannya m'buatkan kmu t'ganggu dia akan meminta maaf dan tak akan mengulanginya lagi.

19. Jika kmu memintanya utk m'gajar kmu sesuatu,dia akn m'gajar kmu dgn sabar wlpun kmu mgkn org yg paling bodoh di dunia!

20. Tika kmu melihat handphonenya,namamu m'hiasi sebagian besar "INBOX" nya dan dia masih m'yimpan msg kamu wlpun pesan itu sdah kmu kirim sejak berbulan2 bahkan bertahun2 yg lalu.

21. Dan jika kmu m'ghindarinya atau menolaknya,dia akan m'yedarinya dan m'hilangkan diri kehidupanmu,walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika saat kmu merindukannya dan ingin m'berinya kesempatan,dia akan ada di sana menunggumu krna dia tak prnah m'cari orang lain.Ya... dia tetap akan menunggumu!

Adakah org yg berada disi mu skrg melakukannya dgn cara2 seperti di atas?
Klu ada,jgn mensia-siakan org t'sebut..kmu akn m'yesal melakukannya krna ia hanya akn dtg sekali seumur hidup...

Read more...

wanita

More RELIGIOUS & ADVICE graphics

Read more...

love

More I-Love-You graphics

Read more...

advice for girl

Read more...

test analytical....................

errmmm...ntah la...aku ase cm truk ja...stadi2 tp nk wat test susah la.nk kta xstadi aq stadi msuk test pun cm org xstadi gak..org yg xstadi pun dpt wat lebey dri aku..so terpaksa la aku jenguk2 jiran2 aku kt sblh..huhu2..klu ikut kn ati mmg xnk kn??tp nk wat cmner dah xtaw nk jwp pe so tgk2 la skit2..ala korg pun sama cm aku gak kn??ntah2 ade nota ag..siap tgk nota ag..2 lagi truk..tp cmner pun test mechanic n mate i aku xleh men2 dah..truk la bro klu salu cmni gak

Read more...

study2

ermm.npknya tdo lwt la aku mlm ni.kn stadi byk beb.AC bkn nya sng.byk kn baca..mmg la aku mlas nk baca tp klu xbaca t xtaw pe2 lak nk exam..truk la bro cmni..test 1 aku dlu pun bkn tggi sgt..truk la gak..xmo la test 2 ni cm2 gak kn?ni aku post komen pun smbil2 stadi..pnt la dop baca je.nsib bek la xambik medic kn??klu medic xtaw la aku mcner dorg bljr.k r aku nk smbg stadi..

Read more...

adab mendengar azan


Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya
yang tidak kita ketahui. Cuba kita amati. Mengapa
kebanyakan orang yg nazak, hampir ajal tidak dapat
berkata apa-apa.. lidahnya kelu, keras dan hanya mimik
mukanya yang menahan kesakitan 'sakaratul maut'.

Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud: "Hendaklah
kamu mendiamkan diri ketika azan, jika tidak Allah
akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya."Ini
jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan
diri, jangan berkata apa-apa pun semasa azan
berkumandang. Sebagai orang beragama Islam kita wajib
menghormati azan Banyak fadhilatnya. Jika lagu
kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan
diri.

Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri?
Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah
akan kelukan lidahnya ketika nazak. Kita takut dengan
kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka kita
tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah.." yang
mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika
nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan
syurga untuk mereka. Dari itu marilah kita sama-sama
menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah
ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang dicabut. "Ya
Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian
yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap
kalimah "Lailahaillallah.." semasa sakaratul maut
menghampiri kami. Amin.. amin.. amin Yarobbal
a'lamin.."




"

Read more...

PERGAULAN BEBAS PUNCA KERUNTUHAN AKHLAK PELAJAR IPT/IPTA

Keruntuhan akhlak dan etika remaja pada masa kini seolah-olah satu refleksi sebenar tingkahlaku remaja. Tindak-tanduk mereka yang agak liar dengan gaya hidup yang bebas memberi gambaran seolah-olah wujud satu penentangan untuk mengenepikan nilai dan norma generasi tua. Banyak kejadian dan kes yang berlaku melibatkan remaja dan pelajar IPT/IPTA mendapat liputan meluas daripada pihak media. Kesannya di UMP berbanding universiti-universiti mega yang lain memanglah tidak ketara , namun akhir-akhir ini dilihat gejala ini kian merebak dengan pantas sekali.

Pergaulan di antara lelaki dan perempuan yang tidak terkawal akan mendatangkan banyak kesan buruk kepada masyarakat. Contoh yang jelas dapat dilihat dalam masyarakat barat yang rata-rata mengamalkan pergaulan bebas. Sungguhpun dari aspek kebendaan mereka agak terkehadapan, namun dari aspek kerohanian dan akhlak mereka jauh ketinggalan di belakang. Di Malaysia pengaruh dan cara barat kian mendapat sokongan dimana-mana, industri hiburan bergerak maju dan aktiviti melalaikan manusia kian rancak disana-sini, perkara agama dikesampingkan, nilai budaya yang baik dipinggirkan, lihatlah hasil kemajuan dan kecanggihan dunia pada hari ini. Perlukah pegangan dan nilai norma yang kita semai selama ini disisih begitu sahaja?dimana pendirian kita.

Antara kesan buruk daripada pergaulan bebas di antara lelaki dan perempuan ialah:

1) Keruntuhan akhlak
Salah seorang Presiden Amerika Syarikat pernah mengeluarkan kenyataan akhbar pada tahun 1962 yang menyatakan bahawa para pemuda di negaranya telah rosak, tenggelam dalam kerosakan. Di antara tujuh orang pemuda yang ingin menyertai tentera, terdapat enam orang yang tidak layak disebabkan mereka leka dalam keseronokan seks.

2) Tersebarnya anak luar nikah
Menurut statistik yang telah dibuat di New York pada tahun 1983, lebih daripada satu pertiga bayi yang lahir pada tahun tersebut adalah anak luar nikah. Kebanyakannya dilahirkan oleh pemudi yang berumur sekitar sembilan belas tahun dan ke bawah. Bilangannya secara tepat ialah 112,353 orang bayi iaitu 37% daripada bilangan bayi yang lain di New York.

3) Ramai pemuda pemudi yang tidak berkahwin
Perkara ini berlaku kerana pergaulan yang bebas akan mewujudkan cara mudah untuk melempiaskan nafsu syahwat. Justeru, para pemuda akan memilih cara mudah ini daripada berkahwin. Statistik yang dilakukan di San Francisco menunjukkan bahawa majoriti penduduk di situ terdiri daripada golongan yang tidak berkahwin pada tahun 1982. Ini merupakan kali pertama perkara seumpama ini berlaku di bandar itu.

4) Berlakunya banyak perceraian dan keruntuhan rumahtangga
Sekiranya sebelum proses perkahwinan pun sudah ada pelbagai halangan dan cabaran akibat pergaulan bebas, maka selepas berkahwin pun ia tidak akan kekal lama. Institusi keluarga akan mudah hancur, walaupun hanya disebabkan oleh perkara kecil. Ini dapat dilihat pada pertambahan kes perceraian di Amerika Syarikat dan negara-negara barat lain dari tahun ke tahun.

5) Tersebarnya penyakit-penyakit yang membawa maut
Terdapat pelbagai penyakit yang lahir disebabkan oleh hubungan bebas di antara lelaki dan wanita, tidak kiralah mental mahupun fizikal. Antara penyakit tersebut ialah AIDS. Penyakit ini boleh membawa maut dan ubatnya masih belum ditemui sehingga ke hari ini.

6) Kemerosotan Pelajaran

Bagi pelajar yang kerap bersosial dan sering keluar berpasangan tanpa sebarang ikatan yang sah, mereka ini mudah terjerumus kepada perkara-perkara yang merosakkan akhlak, tingkahlaku ini telah menukarkan tumpuan utama pelajar kepada pelajaran dan lebih leka kepada berseronok-seronok dan menghabiskan masa dengan berpacaran dengan pasangan.


Meskipun kita terpaksa akur dengan dunia yang kian berubah dan bergerak pantas, usahlah mudah dan lalai dengan tanggungjawab yang telah diamanahkan sebagai pelajar. Berpeganglah kepada ajaran agama yang banyak mendidik dan memberi panduan kepada kita, menyalah ertikan kebebasan dengan mengangap peraturan itu satu kongkongan, pastinya akan mengundang padah yang memberi kesan kepada masyarakat di dalam kampus ini.


Mula-mula duduk rapat,
lepas duduk rapat, kemudian lawan peluk erat-erat,
bila dah peluk erat-erat, akhirnya nafas naik tersekat-sekat,
apabila nafas dah naik tersekat-sekat, usah dipeduli Allah dan malaikat,
bila usah dipeduli Allah dan malaikat, usah dipeduli agama dan adat,
bila tidak dipeduli agama dan adat, yang penting lepas ni apa kita nak buat kita buat,
lepas mereka buat, perut yang kempis jadi bulat,
bila perut dah membulat, maka sudah terlambat.

Read more...


CINTA bukannya mencari seseorang yg SEMPURNA... Tetapi menemukan seseorang yg mampu menjadikan dirimu SEMPURNA... Jgn katakan AKU CINTA PADAMU bila kau tak benar2 peduli Jgn bicarakan soal perasaan bila itu tak benar2 ada.. Jgn kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat utk memainkan hatinya... Jgn kau tatap mata seseorg jika itu satu pembohongan.. Hal yg paling kejam yg dilakukan bila kau membuat seseorg jatuh cinta, sedangkan kau tak berniat langsung untuk MENERIMA saat ia JATUH.......

Read more...

selamat tinggal dunia

Pagi petang
Siang malam
Lintang pukang
Pasir jerlus
Litar pintas
Jerangkap samar
Selamat tinggal dunia
Semangatku takkan luntur
Marilah pulang kepangkuan
Tarik picu
Senapang patah
Payung terjun
Selamat tinggal dunia
Semangatku takkan luntur
Pulanglah pulang kepangkuan
Puteh tulang jangan puteh mata
Selamat tinggal dunia

Read more...

pe yang berlaku hari ni??

ape yang berlaku???ermmm..mesti korg nk taw kn?sebenarnya xde mnde pun cm hri ni mcm hri2 yg biasa ja..pg klas blik klas..igt kn de la quiz hri ni last2 xde lecturer lupa bwk lak..nsib bek gak.npk nya sok la quiz 2..solan lak sal GREEN THEOREM..mnde 2??nk taw kna la stadi..haha2.

Read more...

rama-rama dan wanita

Lihatlah rama-rama, ia cantik. Apabila pandangan kita dihiasi rama-rama, kita menjadi suka dan ceria. Hampir semua orang akan tersenyum melihat rama-rama. Ia mengindahkan alam dan menyempurnakan sekuntum bunga. Seindah mana pun bunga tanpa rama-rama mahu hinggap di situ, tentu ada sesuatu yang tidak kena.
Cubalah tangkap dan pegang rama-rama itu dengan sayapnya. Lihat apa yang melekat di jari anda,warna dan corak rama-rama itu telah berpindah ke jari-jari anda. Kemudian lepaskan kembali, ia terbang tapi lebih terbuai oleh angin. Siapa pun yang akan menangkapnya kembali tidak tertarik padanya lagi. Harganya telah tiada untuk dikagumi, disimpan mahukan diawetkan.
Rama-rama ibarat wanita. Ia indah untuk dipegang tetapi nilainya cepat turun setiap kali ada tangan- tangan yang tidak wajar hinggap pada tubuhnya. Memang fizikalnya tiada apa-apa yang kurang, tapi harga diri dan maruah telah mula tercemar. Begitulah wanita. Ia bagaikan rama-rama yang terbang membawa corak-corak indah, apabila corak-corak itu telah pudar ia tidak dipedulikan lagi. Harga rama-rama terletak pada warna dan coraknya; harga wanita terletak pada apakah tubuhnya masih tulen tatkala dia didampingi oleh suaminya.
Rama-rama terpaksa berjuang untuk memulakan hidupnya. Dia terpaksa membebaskan diri daripada kepompong. Bukan mudah untuk keluar daripada kepompong yang mengikat itu. Sedangkan sepanjang berada di dalam kepompong tiada siapa pedulikannya, malah tatkala bergelar ulat ia lebih dibenci.
Sulitnya untuk akhirnya bergelar rama-rama. Terpaksa melalui kitaran dan evolusi bentuk. Daripada sesuatu yang menjijikan akhirnya bertukar menjadi sesuatu yang amat menyenangkan. Rama-rama adalah contoh terbaik wanita untuk sedar betapa bernilainya kehidupan mereka. Sewaktu anda dipuja, usah terlalu mabuk sebaliknya kenang-kenang kehidupan serba susah sebelum itu. Sewaktu anda digoda, dihambat dan dirayu usah terlalu mudah menyerah sebab ingatlah mereka yang bersusah payah memastikan anda dapat bangkit sebagai manusia sempurna hari ini. Anda tidak muncul sendiri, sebaliknya anda adalah lambang pengorbanan ibu bapa.
Usah jadi rama-rama yang di dalam bingkai gambar, indah dipandang tetapi diri sendiri menanggung beban. Hiduplah dengan bebas dan terjemahkan kebebasan itu kepada nilai-nilai murni yang perlu dipertahankan. Hak anda ialah memelihara kehormatan. Selama mana anda memelihara kehormatan dan maruah diri anda berada pada terbaik, sebaik sahaja anda tidak peduli kepada siapa maruah itu hendak diberikan, anda sudah kehilangan masa depan. postman-butterfly Kalaulah rama-rama tahu dia cantik dan sentiasa memukau penglihatan manusia, dia tentu tidak mudah-mudah terbang ke sana sini. Sebab setiap kali ia mengibarkan sayapnya, ia sentiasa terdedah pada bahaya. Namun rama-rama tidak pernah tahu dia itu indah dan sentiasa menjadi sasaran manusia. Jika anda tidak pernah tahu kewanitaan anda itu adalah sasaran terpenting sang penceroboh, anda ibarat rama-rama yang tidak sedar diintai bahaya.
Mahalkan harga diri anda. Semakin sukar anda dimiliki semakin mahal nilai anda di sisi lelaki. Lelaki perosak hanya inginkan kuasa memiliki tetapi tidak mahu setia apalagi memelihara dan melindungi anda. Usah terperangkap ke dalam tangan yang hanya akan meleraikan warna-warna anda. Setelah warna- warna itu hilang anda dibiarkan. Jadilah wanita anggun yang punya nilai dan maruah diri, anda akan lebih dihormati. Nilai anda bukan terletak pada berapa ramai lelaki yang ingin memiliki anda tetapi berapa ramai yang benar-benar sanggup menyintai anda. Cinta itu terjemahan pada kasih sayang dan belaian sayang penuh ikhlas. Selama mana anda belum menemuinya anggaplah diri anda masih berhak terbang bebas bagaikan sang rama-rama.
Jadilah rama-rama yang mengindahkan alam, jadilah wanita yang membanggakan semua orang.

Read more...

aku dan kamu

Aku : Kasihku, ketumpatan cintaku padamu ialah jisim hatiku di bahagi isipadu jantungku. Masihkah kau tidak membuat sebarang anggapan??
Mu : Aku tidak percaya kepadamu kerana kau ada kekasih baru untuk menjalankan tindak balas penggantian ke atas diriku.
Aku : Kau jangan salah ertikan kecerunan garis lurus hatiku ini, kerana aku dan dia masih lagi unsur dan bukannya sebatian
Mu : Tapi, aku berasa seperti kasihmu berkadar songsang dengan kesetiaan yg kuberikan.
Aku : Tapi, cintaku padamu adalah pemalar
Mu : Aku masih belum mengerti lagi kerana penyelesaian yang kau berikan masih lagi belum sahih.
Aku : Tapi, aku mengamalkan hukum newton ketiga di mana tindak balas cintaku bersamaan dengan cinta yg kau berikan.
Mu : Kau jangan bohong! Aku telah mengetahui bahawa kau adalah 'random' yg mempunyai janji-janji manis yg bergerak secara rawak.
Aku : Itu adalah fitnah yg telah tersebar melaui proses pencaran dan perolakan.
Mu : Tetapi, mengapa kau membuat tempoh perkahwinan kita mengalami rintangan?
Aku: Aku harus menggunakan perintang boleh laras untuk mengurangkan rintangan itu.
Mu: Adakah kita akan berpadu secara kimia?
Aku: Itu masih belum diketahui, tetapi hasilnya nanti dapat dilihat dengan menggunakan mikroskop cahaya.
Mu: Aku khuatir kau akan bertemu dengan yg lebih aktif dan bertindak balas dengannya.
Aku: Nampaknya, kita sedang bercinta tiga segi dan haruslah menggunakan hukum-hukum penyelesaian segi tiga untuk menyelesaikannya.
Mu: Tapi, aku telah memberi cintaku dalam magnitud dan arahnya sekali. Masihkah
kau tidak percaye?
Aku: Ya, aku percaye. Tetapi aku mahu semua itu dalam bentuk lazim.
Mu: Itu semua boleh diabaikan, yang aku mahu ialah tempoh perkahwinan kita harus mengalami pecutan yg seragam.
Aku: Kau harus bersabar, kerana sabar itu 0.5 dari iman.
Mu: Tapi, imanku adalah infiniti!
Aku: Aku tidak fikir yang iman kau infiniti kerana kau blum mendarabkannya
dengan 6x10'23.
Mu: Kau membuat kemarahanku meruap-ruap. Nanti bila tekanan ku melebihi tekanan udara, kau jugakk yg susah kerana aku akan mengalami hemolisis.
Aku: Aku sekarang bukan aku yg dulu lagi, aku telah mengalami plasmolis.
Mu: Kau betul-tul menyakitkan hatiku ini. Ku sangkakan kau intan, tetapi rupa-rupanya kau grafit. Pergi kau dari sini.
Biarkan aku sendirian... ... ..

Read more...



ni pic aku kt UMP.seronok la belajar kt sni..tmpt cute sgt..kecik je..nk g klas sng bro..2 semua dak2 klas aku la..spe pling ensem??heheh2

Read more...

antara orang yg mendapat doa malaikat

Bismillahirrahmanirram......wahai saudara2ku sekalian,takutilah Allah,takutilah Allah,takutilah Allah........Nabi S.A.W. brsabda takutilah Allah dlm perkara s0lat..hadis pndek dan sgkat ini menerangkan bahawa Nabi SAW menekankan kite agar brtaqwa kpd Allah..dlm pada itu Nabi SAW juga amat minitikberatkan bab s0lat..ini kerana s0lat merupakan prkara prtama yg ditrunkan oleh Allah dan prkara prtama yg akan dihisab..ssgghnya,jika smpurna solat kamu maka smpurna segala amalan2 yg laen..jika xsempurna solat kamu maka xsmpurnalah segala amalan yg laen..oleh tu marilah sm2 kte menitikberatkan solat kite,jgn la sesekali kte mninggalkan solat kte krn Nabi SAW brsabda brgsiapa yg mninggalkn 1waktu solat,maka die akn dimasukkan didlm syurga slama 1hukub..1 hukub brsmaan 80taun,staun brsamaan 360,dan shari d akhirat brsmaan sribu tahun dunia......marilah kte ambil teladan dr ksh saat2 hmpir kewafatan Nabi SAW dimana bginda yg dlm keadaan lemah tlh brkate ummati3x,solatx,wamaa malakat aimanukun yg brmaksd umatku3x,solat3x,dan jgalah yg lemah diantara kamu.......disaat kewafatan baginda SAW,puterinya fatimah r.ha mmegang mata ayhnye lalu brkate,mate inilah tdk prnah tdur nyenyak krn dkwh dan memikrirkan umatnya,fatimah r.ha pula mmegang perut ayhnye lalu brkate perut inilah xprnah kenyang krn dkwah dan mmkirkan umatnye,fatimah r.ha pula mmegang kaki jasad ayhnye itu lalu brkata kak inilah tdk ckp berehat drpd brjln utk dkwah dan memirkan umatnye.........lalu brcucuranlah airmata fatimah r.ha dan para sahabat....wahai rakan2 sekalian,beginilah pengorbanan seorang Nabi trhadap umatnye,yg bgitu kasih pd umatnye..oleh itu sm2 la kte ambk iktibar dr sdkt ksh diatas..sm2lah kte mjalankan kwjpan kte sbg umat islam..PELIHARALAH SOLAH DAN JAGALAH SOLAH..sabda Nabi SAW..laa yukminu ahadukun hatta yuhibbu li akhihi maa yuhibba linafsih..yg brmaksd tidak smpurna iman ssorg itu selagi die tdk mngasihi saudaranya spertimana die mngasihi dirinya sndri...Wallahua'lam,sekian dr sy assalamualaikum w.b.t.

Read more...

pening kepala den!!

ni aku nk cter la sal sorg pmpn yg aq knl la gak....aduh!!mmg panas la aku gan pmpn ni.klu korg laki korg phm la prsaan aku cmner..skg ni tba2 je xbek gan aku..wat xknl lak 2.sem lepas ok je..bek je gan aku tp skg ni..ermmmm ntah la..alasan nk fokus..ok!trm alasan 2.ermm..pnat lor aku pk sal lyan aku cm sial.benggong aku d buat nya.tba2 ja cm xmo kwn gan aku.dah la jmpa wat cm xprnh knl ja.spe xmrh.aku nk tgo pun dia xlyan gak.kurang asam tol.ntah la.aku pun dah pnat pk..4 thunn beb kn tatap muka dia.klu aku xjmpa xde msalah.rsa cm nk tkar U ja.hu2.rsa2 skali cm dop mtrik lak..dlu msa mtrik pun aku dah jmpa pmpn cmni...first2 knl ok je..bek gan aku tp tba2 xsmpai 2 bln aq knl dah wat prangai..mula wat xknl aku..last2 aq taw dah de bf len upanya,, ptt la wat xknl aku ja..mmg panas gler aku!!!ntah2 pmpn yg ni cm 2 gak kot??ada laki len?sbb 2 xlyan aku dah..ermm???kmgkinan 2 maybe ade....xpelah aku mtk2 la pni klu aku jmpa dia aku xrsa apa2 lagi..xde nk mrh2 ag...mlas aku nk pk.gpun aku kongsi gan korg semua gak hrp2 xde msalah ag la sbb aku dah pndam lama sgt lor...1 ag jgn la tye pmpn mne k..

Read more...

sapo jahat???

Korang perasan tak?, hidup kita ni dikelilingi oleh ramai org jahat…
Cuba bukak surat khabar, berita TV, radio, ineternet bla bla bla , apa cerita.?
Maka korang akan dapat berita2 seperti:
-Org jahat bunuh org baik
-Org jahat bunuh org jahat
-Lelaki jahat rogol wanita baik
-Wanita jahat di rogol lelaki jahat
-Sungguh jahat mereka itu..
-Serta seribu sebelas ratus lagi jahat…
Maka dah jadi tugas polislah nak kena tangkap semua penjahat…tapi siapa nak bagitahu korang, bahawa di antara manusia2 sekeliling korang tu yg mana jahat yg mana tidak jahat…?
Biasa dengar ungkapan cam gini..
-Saya tak tahu rupa2nya suami saya seorang yg jahat..oh..
-Dia nampak alim..dia suruh saya kirim barang, tak sangka rupanya dia jahat…oh..
-Rupanya saya mendukung biawak hidup. Boy friend saya adalah perogol bersiri..sungguh jahat..isk..isk..
-Saya macam melepaskan anjing tersepit..penat2 saya bela dia..bila besar di rogolnya saya..jahat sungguh budak itu.
-Hantu tu jahat rupa-rupanya…
-Jahat sungguh kucing itu, di curinya ikan goreng saya!!!
-Org yg berserban itu sungguh jahat,
-pakwe saya jahat yg amat, baru pertama kali jumpa ngan dia, di rogolnya saya secara bergilir-gilir..oh..tuhan saje yg dapat membalas kejahatan mereka..
-Kenapa org jahat tu tak mati2?
-awak ni..jahat lah..hik..hik…hik..
DAH-DAH.. cukup!!! ..nampaknya ramai sangat org jahat…ni nak kena besarkan lagi penjara nie..
Apa-apapun aku selaku pemerintah kepada anggota2 badanku..campur dengan pengalaman berkawan ngan org jahat yg terdiri dari ahli keluarga (oh..) hinggalah kepada member 2 sekepala…nak bagi tips, macamana nak kenal org tu jahat atau tidak.tak payahlah aku ceritakan tentang org bunuh org, rogol org, me-mayatkan org, bla bla bla..ini adalah ciri2 jahat yg ada dalam diri kita sendiri yg sesetengah org anggap normal, tapi sebenarnya sifat2 ini adalah pewaris kejahatan.. .oh..
Ni nak kata hadith pun tak kena, nak kata bukan hadith pun tak kena, apa2pun dari sekelumit pengalaman diri(wah..wah..skemanya bahasa)..ada kawan aku la ni duduk penjara, di hospital kena belasah, di bunuh..dan macam2 lagilah..maklumlah pakcik ni dah tua..dah lewat 20 an..harijadi tak lama lagi..bulan lapan ni ‘ganjil’lah umur pakcik kepada 29 tahun..org baik kenalah bagi hadiah..heh heh heh…(ketawa org jahat)…
Ciri ciri Orang jahat:
jahat satu:
Komplen makanan.
“Eh..siapa yg buat mee bandung rasa macam air panas bergaram sajer nih?!!!”
Kalau tak silap aku saidina Abu bakar RA. cakap.(kalau tak silap!!):
"Cukuplah seorang yg komplen makanan yg dihidangkan untuknya adalah seorang yg jahat.."
Hmmmmm… tu yg agaknya cerita2 P ramlee dulu2, bapak mertua kalau bakal menantu datang rumah disuruhnya anak perempuan bubuh garam dalam air kopi..nak tengok, bakal menantu aku ni komplen ke tidak..kalau komplen..memang sah org jahat..tak boleh buat menantu..!!!
Untuk pengetahuan korang yg dah tahu…Nabi saw tak pernah komplen makanan tau!!, kalau Nabi tak suka Nabi just senyap, tapi org jahat bila makanan tu tak best mula di makinya..Dia tak sedar yg sediakan rezeki dia adalah Allah…!!!
Jahat dua:

Membazir.
Tak kira lah member ke, ahli keluarga ke, aweks ke kalau membazir memang org jahat sebab bersaudara dengan setan!!!
Nabi dan bagi warning awal2: sesiapa yg membazir adalah saudara setan!!! Dah sedara ngan setan tentulah jahat sebab setan jahat…membazir ni tak kiralah bil letrik ke, beli benda yg tak berfaedah ke, ambil makanan banyak dan tak habis pulak tu makan..SMS ke, beli VCD ke..ni adalah saudara setan..bukan aku yg kata!!!!
Apek kata: Jangan anda meminum arak - Arak itu setan yang punya - Kalau anda minum - Nanti setan! - Setan nak minum! - Setan nak minum air apa?

Jahat tiga
Ambil barang tak mintak izin..
Korang yg duduk rumah sewa ke, asrama ke,korang pernah tak hilang, errr maksud aku harta kepunyaan korang tiba2 berkurang macam minyak rambut/ubat gigi/sampoo/putik kapas/rokok/bla bla bla
ada toyol ke?..
Lalu apa korang buat, biasa doa melaknat dan sumpah seranah merata-rata!!..
“cis, bangsat, keparat, aku baru up date ubat gigi aku dah jadi separuh..!!! %$@!!!
Nasib, tuhan tak buat mulut korang 'masin'..kalau tak habis member2 korang jadi batu atau burung…oh..
Ni pun Nabi pesaaaaaaaan, : [Jangan ambil barang tanpa izin]..walaupun barang tu jenis tak luak, seperti selipar, seluar dalam, bra, berus gigi,dll …sebab dalam sesetengah keadaan kes ini boleh di ibaratkan macam mencuri…melukakan hati…buat org menyampah kat korang!!!
Kalau nak pinjam…mintak izin…itu yg jadi macam kes pecah amanah, mula 2 nak pinjam duit syarikat tapi tak bagitahu..lepas tu datang org audit..gelabah, maka mula buat kerja2 jahat, seperti bercakap bohong, lama2 mencuri..!!
Apek cakap: Berbohong dalam dunia - Dicatit setiap kata - Ditimbang semua pahala dan dosa - Bukan dikira berapa banyak lembu dan kuda…
Apek nak bersyair lagi: : Derhaka pada orang tua - Kononnya sudah dewasa - Merompak di sani-sina - Hai! Sungguh buasnya - Akhirnya dia…ditembakPolis Diraja Malaysia…
Arghhh sebenarnya banyak lagi…korang boleh cari sendiri, boleh rujuk balai polis berdekatan…sebenarnya ciri2 kat atas tu ada dalam diri kita tanpa di sedari..komplen makanan, bersaudara ngan setan, mencuri macam Toyol bla bla bla..tapi ada pulak org jahat yg nak cover dia punya jahat maka dia akan kata..
"SEJAHAT-JAHAT MANUSIA SEBAIK-BAIK JIN!!!"
HE HE HE HE (ketawa macam puntianak mariam) Jin pulak menjadi mangsa percaturan...
Aku mewakili pihak JIN.
ingin menegur korang para pembaca atau senang cerita semua manusia, bahawa jangan guna istilah:

"SEJAHAT-JAHAT MANUSIA SEBAIK-BAIK JIN!!!"
aku rasuk tubuh korang karang, baru korang tahu langit tinggi rendah (walaupun aku tak tahu jarak langit dan bumi..he he)
Sebab sejahat jahat jin tak ada pulak nak mengaku TUHAN!!!
manusia lagi jahat...cuba tanya Firaun laknatullah..!!
jadi kesimpulanya, dah tentu ada jin yg lebih baik dari manusia..aku nak nasihat manusia manusiawi semua, supaya lain kali guna:
"SEKASAR-KASAR MANUSIA, SELEMBUT LEMBUT JIN.."
sebab kami memang kasar, kami tak pandai bergurau, silap sikit terus santau, ha ha ha!
Hee Heee Heee (puntianak meriam menganas semula!!!)
moral: manusia mati menjadi mayat..jin mati menjadi asap!!!
Ps: teringat cerita Abu Lahab yg mana mayatnya tidak diterima bumi..kerana beliau adalah org jahat!!!..oh…!!!

Read more...

first time aku tulis blog

assalamualaikum.........ni lah first time aku post dlm blog aku ni..sebab aku xtaw nk tlis pe2 la..haha2...npk cm best je wat blog ni so aku pun cuba la wat jgak..hahaha2..jom kwn2 join aku wat blog..friendster len kira lak...so aku hrap pada msa akan dtg aku de la benda nk tlis k..aku hrp la nk tlis bnda2 yg ok je

Read more...

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP